Object

Title: Produkty rolnictwa ekologicznego w opinii konsumentów

Creator:

Łuczka-Bakuła, Władysława

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2008; nr 1192, s. 288-295

Abstrakt:

The consumers' opinion on the features, motives of purchase, confidence, and intention of organic food consumption increase in the future were discussed in this article. It was found that the inquired positively perceive organic products in regard to their prohealth features. The features attributed to organics, as well as motives of purchase indicate that. On the contrary, the environmental aspects have less meaning. It proves lower environmental awareness of Polish consumers in comparison to other countries, in which the distinguishing feature of this market segment is connecting the purchase and consumption of organic food with the environmental impact. (original abstract)

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2008

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:138241

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2008; nr 1192 ; Agrobiznes a zrównoważony rozwój obszarów wiejskich

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information