Obiekt

Tytuł: Zastosowanie metody Project-Based Learning w doskonaleniu procesu kształcenia studentów

Tytuł odmienny:

The Application of Project-Based Learning in Enhancing the Educational Process of Students

Autor:

Emerych, Katarzyna

Współtwórca:

Brajer-Marczak, Renata. Redakcja ; Marciszewska, Anna. Redakcja

Opis:

Cytuj jako: Emerych, K. (2025). Zastosowanie metody Project-Based Learning w doskonaleniu procesu kształcenia studentów. W: R. Brajer-Marczak, A. Marciszewska (red.), Procesy i projekty w doskonaleniu organizacji (s. 42-59). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

W rozdziale omówiono znaczenie metody Project-Based Learning (PBL) w kontekście przemian zachodzących w edukacji wyższej i wymagań współczesnego rynku pracy. W pierwszej części przedstawiono koncepcję uczelni jako organizacji uczącej się, wskazując na konieczność wdrażania innowacyjnych metod dydaktycznych w warunkach niepewności i zmienności (VUCA/BANI). Następnie scharakteryzowano istotę metody PBL, jej cechy, etapy wdrażania oraz wpływ na rozwój kompetencji poznawczych, społecznych i interdyscyplinarnych studentów. Część empiryczna zawiera wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród studentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, którego celem było poznanie opinii na temat skuteczności i wyzwań związanych z realizacją projektów. Respondenci wysoko ocenili wartość PBL w rozwijaniu kompetencji miękkich oraz przygotowaniu do pracy zawodowej. Wskazali jednak także na trudności organizacyjne, nierówny podział pracy w grupach oraz potrzebę standaryzacji ocen. Rozdział kończy się rekomendacjami dotyczącymi dalszego rozwoju metody PBL oraz postulatami prowadzenia kolejnych, pogłębionych badań jakościowych.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2025

Typ zasobu:

rozdział

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/2025.71.9.03 ; oai:dbc.wroc.pl:141829

Język:

pol

Powiązania:

Debiuty studenckie 2025

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Debiuty Studenckie

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

18 lis 2025

Data dodania obiektu:

18 lis 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

13

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dlibra.kdm.wcss.pl/publication/180710

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji