Obiekt

Tytuł: Wielkość próby a istotność wnioskowania statystycznego

Tytuł odmienny:

Sample size and significance of statistical inference

Autor:

Kośny, Marek ; Peternek, Piotr

Opis:

Didactics of Mathematics, 2011, Nr 8 (12), s. 71-80

Abstrakt:

Commonly used method of determining the quality of research results is the application of significance tests – both parametric and non-parametric. They enable researchers to eliminate low-quality results, when observed differences are the consequence of too small samples. Therefore relatively little attention – also in didactics – is paid to issues of big samples, when the number of observations amounts up to several thousands. Whereas situations, when significance test is applied to big samples requires no less attention than the situations of too small samples. In this context the main aim of the paper is the analysis of results of the significance test for the correlation coefficient (parametric test) and chi-square test for independence (non-parametric test) for samples exceeding 1000 observations. For these tests it will be shown, how imprecise interpretation could lead to the significant distortion of obtained results

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2011

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:34587

Język:

pol

Powiązania:

Didactics of Mathematics

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Didactics of Mathematics

Format:

application/pdf

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

3 paź 2019

Data dodania obiektu:

12 paź 2016

Liczba wyświetleń treści obiektu:

382

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

422

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dlibra.kdm.wcss.pl/publication/38086

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji