Obiekt

Tytuł: Metody dyskontowe w ocenie efektywności nakładów na edukację wyższą

Tytuł odmienny:

Cost-benefit methods in the analysis of tertiary education investment

Autor:

Król, Anna

Opis:

Ekonometria = Econometrics, 2016, Nr 1 (51), s. 20-30

Abstrakt:

Jedną z ważnych form inwestycji w zasoby ludzkie jest edukacja, która może przynosić korzyści zarówno poszczególnym jednostkom, jak i całemu społeczeństwu. Podniesienie poziomu wykształcenia, jak każda inna inwestycja, wymaga ponoszenia nakładów w celu osiągnięcia określonych korzyści. Bilans pomiędzy planowanymi kosztami a potencjalnymi zyskami związanymi z przedsięwzięciem decyduje o przeznaczeniu środków na jego realizację. Celem artykułu jest przedstawienie metod dyskontowych jako narzędzi do oceny efektywności inwestycji w edukację wyższą i wyznaczania prywatnej stopy zwrotu z inwestycji w edukację. Zaprezentowane zostały klasyczne metody z grupy analizy kosztów i korzyści w ocenie projektów inwestycyjnych oraz przedyskutowane wybrane aspekty ich wykorzystania w obszarze analizy efektywności edukacji na poziomie akademickim

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ekt.2016.1.02 ; oai:dbc.wroc.pl:34637

Język:

pol

Powiązania:

Ekonometria = Econometrics, 2016, Nr 1 (51)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Ekonometria = Econometrics

Format:

application/pdf

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji