Obiekt

Tytuł: Problemy etyczne reklam w aspekcie relacji społecznych

Tytuł odmienny:

Ethical issues of advertising in terms of social relations

Autor:

Żurek, Natalia

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 458, s. 77-87

Abstrakt:

Reklama to istotny element strategii marketingowej współczesnych przedsiębiorstw. Jest to także jeden z najważniejszych sposobów komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, a w konsekwencji z konsumentem. Kształtuje świadomość konsumenta, jego gotowość do zakupu, jak również ogół działań składających się na proces zakupu. Przyczynia się także do intensyfikacji popytu na określone dobra. Wraz z postępem technologicznym i rozwojem współczesnej gospodarki pojawiły się problemy etyczne i moralne, które oscylują wokół tematu komunikatu reklamowego. Celem artykułu jest przedstawienie reklamy jako sposobu komunikacji rynkowej oraz próba identyfikacji problemów etycznych reklam w kontekście etyki biznesu. Na potrzeby artykułu przytoczono również badania autorskie, których przedmiotem jest poznanie opinii odbiorców na temat reklamy zawierającej treści nieetyczne oraz jej wpływu na zachowania zakupowe nabywców

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2016.458.07 ; oai:dbc.wroc.pl:36405

Język:

pol

Powiązania:

25 lat społeczeństwa obywatelskiego ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 458

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

11 cze 2022

Data dodania obiektu:

14 lut 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

2 575

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

2569

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dlibra.kdm.wcss.pl/publication/39965

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji