Obiekt

Tytuł: Kierunki rozwoju offshoringu ze szczególnym uwzględnieniem Polski

Tytuł odmienny:

Offshoring trends with particular emphasis on the Republic of Poland

Autor:

Chłopek, Piotr Stanisław

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8, s. 311-321

Abstrakt:

Nieustanne procesy globalizacyjne i zacieranie się granic pomiędzy państwami umożliwiają firmom działalność na niespotykaną skalę. Ma to szczególne znaczenie dla sektora usług, gdzie coraz częściej nie lokalizacja, a kapitał intelektualny ma kluczowe znaczenie. Odnosi się to zwłaszcza do sektora nowoczesnych technologii. Wiek XXI to konkurencja o nowe formy kapitału, takie jak kapitał intelektualny i kulturowy. Niewątpliwie offshoring oparty na technologii informacyjno-komunikacyjnej przeżywa teraz swój rozkwit i staje się coraz bardziej istotny dla krajów rozwijających się, m.in. Polski. Celem artykułu jest wyjaśnienie pojęcia offshoringu, jego rozwoju oraz motywów kierujących menedżerami decydującymi o przenoszeniu zamówień, produkcji i usług poza granice kraju na przykładzie firm, które już go zastosowały, np. HP, IBM, McKinsey&Co

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2011

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:36847

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

23 lip 2019

Data dodania obiektu:

2 cze 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

564

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

554

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dlibra.kdm.wcss.pl/publication/40661

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji