Object

Title: Cena i jakość - preferencje Polaków na rynku dóbr FMCG

Title in english:

Price and Quality - Poles' Preferences on FMCG Market

Creator:

Stańko, Aneta

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1118, t. 2, s. 339-344

Abstrakt:

Low prices and high quality of goods are the main factors determining purchasing behavior on FMCG market in Poland. The shopping preferences are linked to household income, which influence also the food consumption level. Customers show most interest in those shops which compete with others via attractive prices. For 87% of Poles this is of decisive importance, or is at least important. In 2005 the largest group of Poles (45%) spent all, almost all, or most of the money set aside for ordinary shopping in self-service shops. The domination of small shops is closeness to home, pleasant staff and fresh products. The last attribute is particularly important in FMCG sector.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:137536

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1118. T. 2 ; Agrobiznes 2006. Konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 2

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information