Object

Title: Badania rynkowe w sektorze nowych technologii - ocena potencjału rynkowego metodą Quicklook

Title in english:

Market Research in New Technologies Sector - Assessment of Market Potential Using Quicklook Method

Creator:

Gregor, Bogdan ; Trzmielak, Dariusz

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1107, s. 624-632

Abstrakt:

The goal of the article is to get an explanation of research in the early stages of commercialization process. The authors focus on the implementation of Quicklook assessment to indicate the primary benefits of the field research. In the case where inventions are not well identified by the commercial marketplace, the Quicklook assessment gives early warning signals of market barriers. If the inventions have commercial interest, Quicklook methods may give some clues to utility of products. Because the Quicklook assessment depends on primary research, its usage in marketing research has become wide. The mentioned method lets researchers know which company could be potential licensee or whether similar products are available from labs or another ventures.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:132381

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1107 ; Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information