Object

Title: Rozwój technologii informatycznych a zmiany w projektowaniu i prowadzeniu badań marketingowych

Title in english:

Information Technologies Development Versus Changes in Designing and Carrying Aut Marketing Research

Creator:

Prokopiuk, Jerzy ; Pachnowska, Beata

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1107, s. 607-614

Abstrakt:

The authors point to a significant influence of the new technologies (mainly the development of telecommunication and Internet) on the changes in market research. Amongst the results of that change they mention e.g. the introduction of new methodologies (on-line research, CAPI), shortening of the turnaround time of the research projects, centralised co-ordination of research as well as the way of communication within the market research industry. The authors try to predict the development of market research in Poland in the coming years based on some remarkable trends in the United States and western Europe.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:132379

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1107 ; Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information